Kategorier

tisdag 16 oktober 2012

En dag på jobbet i bilder...

En helt vanlig dag på jobbet... eller inte - vi stack iväg på Kickoff till Syllerstorpett strax utanför Ödeshög. Jag tror att vi alla fick en eftermiddag/kväll som var roligare än vi vågat hoppas på!

Kaffe och macka serverades vid ankomst och våran "lekledare" gick igenom hur vår eftermiddag skulle se ut...




Grävskopa... den är stor, men jäklar så kul det var att köra. Får förmodligen övningsköra i en vecka eller så innan jag vågar mej i närheten av något ;)



Det fanns mycket att se på Syllerstorpett
  Fyrhjuling - precis lika kul som det ser ut

Trippelbilen var nog den som var mest spännande... på förarplats (inklädd i plywood så man inte skulle se ut) en ratt och inget annat, i baksätet bakom föraren - växelspaken och ett gashandtag!!! På passagerarplatsen i fram en form av handbroms - den som satt här dirigerade oss andra två om det skulle svängas eller gasas... Till råga på allt så fanns det en mikrofon inne i bilen och en högtalare utanför så att alla kunde höra oss inne i bilen ;)
En av våra utrevliga guider för dagen
 Rally/folkrace - vi hade förmånen att vara sista gruppen för dagen så vi fick många extra rundor. Jag hörde ingen som klagade där inte :)

 Segway... say no more ;) det måste testas igen


Alla grejor var roliga men lassokastningen var nog minst rolig - för den var nog också svårast

 Fyrmanslabyrint - vi hade proffsen i min grupp... körde hela labyrinten i ett svep

Pilbåge - svårt, tungt och nästan omöjligt att sikta... men det var ganska häftigt

Måste säga att det var otroligt vackert där ute i obygden
Vi valde smörgåsbord till middag - hemlagat var det! Och gott!Och jättetrevlig personal!
 Efter mat och kaffe blev det prisutdelning... en jäkla massa godis delades ut, tror att alla fyra lagen fick samma utdelning ;)

Det var en härlig, men lite kylig dag - framåt 20.30 gick bussen hem och jag tror alla sov gott den natten! Tack killar och tjej för dagen!!!

Nu lutar jag mej bakåt ett par dagar (igen) - för på fredag så kanske, kanske, kanske jag inte ska jobba... för kommer kranbilen med takstolarna som utlovat - då blir det att dra på sej arbetsbyxorna igen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar